گروه : کوهدشت » لرستان » نماز جمعه » نماز جمعه رومشکان
ساعت : ۱۵:۳۴
شناسه : 986
تاریخ : ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
حجت الاسلام جمیاری امام جمعه رومشکان: ارتش، ستون فقرات نظام محسوب می‌شود

حجت الاسلام جمیاری امام جمعه رومشکان: ارتش، ستون فقرات نظام محسوب می‌شود به گزارش کانون سبحان کوهدشت/  امام جمعه رومشکان گفت: تقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل فرماندهی مقام معظم رهبری است که سبب شده ارتش نقش ستون فقرات کشور را داشته باشد. امام جمعه رومشکان: ارتش، ستون فقرات نظام محسوب می‌شود  امام جمعه […]

حجت الاسلام جمیاری امام جمعه رومشکان:

ارتش، ستون فقرات نظام محسوب می‌شود

به گزارش کانون سبحان کوهدشت امام جمعه رومشکان گفت: تقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل فرماندهی مقام معظم رهبری است که سبب شده ارتش نقش ستون فقرات کشور را داشته باشد.

امام جمعه رومشکان:گزارش تصویری اولین نماز جمعه رومشگان به امامت حجت الاسلام جمیاری

ارتش، ستون فقرات نظام محسوب می‌شود

 امام جمعه رومشکان گفت: تقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل فرماندهی مقام معظم رهبری است که سبب شده ارتش نقش ستون فقرات کشور را داشته باشد.

به گزارش  کانون سبحان کوهدشت به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام علی اکبر جمیاری در خطبه های نماز جمعه پس از دعوت مردم به تقوای الهی اظهار کرد: بر اساس آیه 65 سوره ذاریات خداوند هدف از خلقت انسان را عبادت می داند و چیزی که مهم است تفکر و تدبر در عبادت و دعا است.

 

وی افزود: مقدمه دعا و عبادت شناخت خداوند و تفکر در عبادت است و هرجه شناخت از خداوند بیشتر باشد انسان بیشتر به عظمت خداوند پی می برد پس تفکر در آیات و روایات نقش مهمی در عبادت دارد.

 

حجت الاسلام جمیاری تصریح کرد: در زمینه روایات نقل شده از معصومین و ائمه نیز باید کاملا تفکر کرد زیرا پیامبر (ص) می فرمایند قبل از انجام هر عملی نسبت آن علم داشته باش و در آن عمل تفکر کن پس انسان در اعمال روزمره زندگی خودش هم باید تفکر کند زیرا بنا بر فرموده امام رضا(ع) عبادت فقط نماز و روزه نیست بلکه بالاترین نوع عبادت تفکر است.

 

امام جمعه رومشکان بیان کرد: عبادت بدون تفکر فایده ای ندارد زیرا همان گونه که ابن ملجم و شمر بسیار نماز می خواندند ولی تفکر نداشتند و در برابر امام زمانشان ایستادند انسان بی تفکر در این زمان نیز در برابر امام زمان خود می ایستد.

 

وی اظهار کرد: قرآن هدایت و موعظه است برای اهل تقوی یعنی اهل تقوی هرچه قرآن را بیشتر قرائت می کنند راه هدایت را بیشتر می بینند و قلب آنها بیشتر جلوه پیدا می کند پس این یک امتحان از جانب پروردگار برای انسان است.

 

حجت الاسلام جمیاری با اشاره به مناسبت های هفته افزود: در این هفته ولادت حضرت زهرا(س) را در پیش داریم که مقام ایشان به قدری بالاست که پیامبر(ص) دوستداران ایشان را همن شینان بهشتی اش می خواند.

 

وی با تبریک روز مادر و روز زن اظهار کرد: امروز روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است و ارتش ستون فقرات کشور است و ارتش ما با فرماندهی مقام معظم رهبری تقدس می یابد.

 

حجت الاسلام جمیاری بیان کرد: روز دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه به دستور امام خمینی(ره) است و هدف سپاه نگهبانی از انقلاب و حفظ دستاوردهای انقلاب است و اگر دشمن خارجی و داخلی قصد تضعیف انقلاب را داشته باشد، سپاه دست چپاول گر آنها  را قطع می کند.



درج:حمید آدمی/کانون سبحان کوهدشت