• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

برانکو: ایران وطن دوم من است./پرسپولیس با توجه به تاریخ و هواداران همیشه برای قهرمانی بجنگند.

  • کد خبر : 7627
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰:۵۹
برانکو: ایران وطن دوم من است./پرسپولیس با توجه به تاریخ و هواداران همیشه برای قهرمانی بجنگند.

سرمربی جدید پرسپولیس گفت: مطمئن هستم در دومین اقامتم در ایران با پرسپولیس موفق می‌شوم.

13940125000009_PhotoAبه گزارش سرویس ورزشی “کانون سبحان”، برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس با حضور در برنامه 90 در پاسخ به این سؤال که شما ایران را به عنوان وطن دوم خود برگزیده بودید آیا فکر می‌کردید بیش از 3 هزار روز طول بکشد تا بار دیگر به ایران بازگردید، اظهار داشت: می‌دانستم یک روز به ایران بازمی‌گردم مدام تکرار می‌کنم ایران وطن دوم شناخته می‌شود من 5 سال خوب را در ایران سپری کردم و موفق شدیم نتایج خوبی را در این مدت رقم بزنیم که بخشی درخشان از سابقه فوتبالی من بوده است.

وی گفت: حضور من در چنین باشگاهی مثل پرسپولیس با چنین تماشاگران آتشینی بسیار خوب خواهد بود و مطمئن هستم دومین اقامتم در ایران با موفقیت همراه خواهد بود.

ایوانکوویچ در رابطه با حضور در تیم‌های مختلف پس از پایان همکاری با تیم ملی ایران گفت: مدتی در تیم‌های شاندونگ چین و دیناموزاگرب کرواسی کار کردم بسیار افتخار می‌کنم که سوابقم بعد از ایران که موفق به کسب قهرمانی در بازی‌های بوسان کره جنوبی شدیم  و در جام ملت‌های آسیا عنوان سوم را به دست آوردیم در آن لحظه موفق شدم کره جنوبی که چهارم دنیا بود را شکست دادیم و پس از آن همه اطلاع دارند که با ناداوری در نیمه نهایی جام ملت‌ها شکست خوردیم.

وی افزود: بسیار قاطعانه به جام جهانی راه یافتیم و پس از بازگشت به کرواسی قرار بود سرمربی این تیم شوم ولی همیشه ابراز علاقه انسان منجر به همکاری نمی‌شود پس از آن در تیم دیناموزاگرب حضور یافتم و موفق شدم 2 جام را با این تیم کسب کنم در جام باشگاه‌ها و سوپرلیگ قهرمان شدیم و در مجموع 28 پیروزی متوالی را کسب کردیم که در کنار بنفیکای پرتغال یکی از بهترین نتایج تیمی در اروپا بود.

ایوانکوویچ ادامه داد: پس از آن عازم چین شدم و در همان فصل موفق به کسب عنوان قهرمانی در سوپرلیگ شدم که با اختلاف 15 امتیازی نسبت به تیم دوم جام قهرمانی را به دست آوردیم پس حضور در چین با الاتفاق عربستان همکاری کردم که نزدیک بود که به لیگ قهرمانان آسیا هم راه یابیم و به فینال جام پادشاهی عربستان رسیدیم اما با شکست مقابل الهلال عنوان نایب قهرمانی را به دست آوردیم.

سرمربی کروات پرسپولیس درباره شرایط تیم ملی فوتبال در زمان حضورش و جام جهانی 2006 عنوان کرد: ما یکسری پیروزی خوبی در بازی‌های مقدماتی کسب کردیم اما مصدومیت برخی از بازیکنان کلیدی ما دست ما را مقابل حریفان بست در آن زمان در مسابقه‌ای که میان تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و هامبورگ رخ داد علی کریمی مصدوم شد و وحید هاشمیان هم دچار آسیب‌دیدگی شد، مهدوی‌کیا و زندی هم مشکل پیدا کردند و ستار زارع نیز 3 روز قبل از آغاز بازی‌های جام جهانی دچار پارگی لیگامنت شد.

وی افزود: در آن زمان باشگاه صباباطری اجازه حضور دایی، گل‌محمدی و بختیاری‌زاده را به ما نداد و ما حتی نزدیک به سطح آماده‌سازی هم نرسیدیم. خودتان به خوبی اطلاع دارید وقتی یک تیم دو یا سه بازیکن کلیدی را از دست بدهد چگونه دچار مشکل خواهد شد اما با این وجود مقابل مکزیک با فاصله بسیار کمی شکست خوردیم و در دیدار مقابل پرتغال زمانی که بازیکنانی نظیر رونالدو و فیگو را در اختیار داشت که به همراه اسکولاری شاید طلایی‌ترین نسل پرتغال را تشکیل داده بود ما شکست خوردیم اما در بازی با آنگولا هم با وجود موقعیت‌های بسیار خوبی که از دست دادیم به نتیجه تساوی رسیدیم. در این دیدار به خاطر دارید که کریمی نمی‌توانست  مقابل پرتغال و آنگولا بازی کند اما خوشحالم که باعث نشد شرمنده مردم شوم. اگر نگاه کنید در همین جام جهانی قبلی برزیل با 7 گل از آلمان شکست خورد و به نظر ما می‌توان از حضور و کسب نتایج‌مان در آلمان راضی باشیم.

برانکو در پاسخ به این سؤال که قبل از جام جهانی 2006 از شما خیلی انتقاد شد و این یکی از عواملی بود که باعث شد پس از این رقابت‌ها اقبال عمومی با شما همراه نشود و در نهایت شما را کنار گذاشتند اما در نظرسنجی که برنامه 90 درباره انتخاب بهترین مربی چند سال اخیر برگزار شد شما با اقتدار در صدر قرار گرفتید نظرتان در این باره چیست، گفت: من افتخار می‌کنم به دو نظرسنجی که برنامه 90 انجام داد و من قاطعانه اول شدم. من تماشاگران،‌هواداران و عاشقان فوتبال ایران را درک می‌کنم که مدام عادت کرده بودند به نتایج خوب و نمایش خوب تیم ملی و هم صاحب این جاه‌طلبی بودند.

ایوانکوویچ در رابط به با حضور در پرسپولیس هم اظهار داشت: در پرسپولیس قبل از هر چیزی باید کل تیم را آنالیز کنیم چون هرجا که کار کرده‌ام تیمی را باقی گذاشته‌ام که در ادامه نتایج خوبی گرفته است دو دیدار پرسپولیس مقابل النصر و استقلال خوزستان را به طور کامل زیر نظر گرفتم و بسیار خوش‌بینم بتوانیم با پرسپولیس این موفقیت پشت‌سر بگذاریم پرسپولیس با توجه به تاریخ و هواداران همیشه برای قهرمانی بجنگند. ایران مشهور است به بازیکنان جوانی که در تیم‌های باشگاهی‌شان پیشرفت می‌کندند و مطئنم ما بازیکنانی را پیدا می‌کنیم که با غرور پیراهن تیم پرسپولیس را خواهند پوشید.

سرمربی اسبق دیناموزاگرب در مورد انتخابات دستیارانش اشاره کرد و گفت: طبیعتاً این حق من است که کادر فنی خود را که با آنها مدت‌ها است همکاری دارم، انتخاب کنم. فقط کریم باقری از کادر قبلی باقی خواهد ماند و تنها یک نفر دیگر را با مشورت مدیرعامل انتخاب خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه در روز پنج‌شنبه در مقابل حسین فرکی دستیار سابقش قرار خواهد گرفت، افزود: من افتخار می‌کنم که در طول 5 سالی که در ایران بوده‌ام با ایشان همکاری کردم همه می‌دانم که ما با فرکی نتایج خوبی کسب کردیم و ایشان رفیق و همکار خوب من است از صمیم قلب برای وی بابت نتایج درخشانی که در لیگ گرفته است خوشحالم اما روز پنج‌شنبه ما دو رقیب هستیم و برای موفقیت تیم خود تلاش خواهیم کرد.

برانکو در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه تنها علی دایی موفق شده بیشتر از یک فصل در پرسپولیس دوام بیاورد، ادامه داد: قرارداد  من یک سال و نیمه است و شک نکنید نتایج قابل توجهی را با کمک هواداران کسب خواهیم کرد.

ایوانکوویچ در مورد مالیات پرداخت نشده‌اش گفت: مالیات را با رضایت طرفین حل و فصل کردیم دوست نداشتم به مردم و دولت ایران بدهکار بمانم و در نهایت این موضوع حل و فصل شد.

برانکو در مورد نظم و انضباط و حرکتی که علی کریمی در جام جهانی از خود نشان داد بیان داشت: کریمی پس از سه ماه دوری از میادین در حالی در مقابل پرتغال بازی کرد که فرم ایده‌آلی نداشت و پس از تعویض او بیشتر از دست خودش ناراحت بود و از اینکه نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند آن واکنش را نشان داد البته من این صحنه را بعد از بازی از طریق فیلمی که بود دیدم خوشبختانه ایشان دیگر بازی نمی‌کند.

وی در مورد نتایج تیم ملی در جام جهانی گفت: در آن دوره قرارداد من بعد از جام جهانی خاتمه یافته بود و از دادکان خواستم به صورت توافقی قطع همکاری شود که این امر در نهایت با توافق طرفین صورت گرفت.

سرمربی جدید پرسپولیس در مورد کی‌روش و نمایش ایران در جام جهانی 2014 گفت: نفس حضور در جام جهانی خودش افتخار بزرگی به حساب می‌آید ایران در مقابل آرژانتین بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت و در نهایت بازی در مقابل رقبای بزرگ تجربه خوبی برای فوتبال ایران به شمار می‌ر‌ود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=7627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.