• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

دیدارآیت الله ماشاءالله مروجی(ره) با حضرت امام خمینی(ره)+تصویر متن اجازه نامه

  • کد خبر : 566
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۴:۴۱

دیدارآیت الله ماشاءالله مروجی(ره) با حضرت امام خمینی(ره)+تصویر متن اجازه نامه از ایشان به گزارش کانون سبحان کوهدشت/ آیت الله مروّجی  در آذر ماه سال 1341ش. از خرم آباد به قم سفر کرد و علاوه بر زیارت حضرت معصومه (س) ،با برخی از علما و مراجع تقلید نیز دیدار کرد. در همین سفر ،به دیدار […]

دیدارآیت الله ماشاءالله مروجی(ره) با حضرت امام خمینی(ره)+تصویر متن اجازه نامه از ایشان

به گزارش کانون سبحان کوهدشت/ آیت الله مروّجی  در آذر ماه سال 1341ش. از خرم آباد به قم سفر کرد و علاوه بر زیارت حضرت معصومه (س) ،با برخی از علما و مراجع تقلید نیز دیدار کرد. در همین سفر ،به دیدار امام خمینی رفت و ایشان نیز با خطّ خود ، اجازه نامه ای بدین شرح ، برای او نوشت:[…]

 

 

دیدارآیت الله ماشاءالله مروجی(ره) با حضرت امام خمینی(ره)+تصویر متن اجازه نامه از ایشان

به گزارش کانون سبحان کوهدشت/ آیت الله مروّجی  در آذر ماه سال 1341ش. از خرم آباد به قم سفر کرد و علاوه بر زیارت حضرت معصومه (س) ،با برخی از علما و مراجع تقلید نیز دیدار کرد. در همین سفر ،به دیدار امام خمینی رفت و ایشان نیز با خطّ خود ، اجازه نامه ای بدین شرح ، برای او نوشت:


بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله ربّ العالمین و الصلوة و السلام علی محمد و آله لطاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین. و عد؛ جناب مستطاب عماد الاعلام و ثقة الاسلام و المسلمین آقای آشیخ ماشاءالله مروجی بروجردی دامت افاضاه که صلاح و وثاقت و سدادشان ثابت است، از قِبَلِ حقیر مجازند در تصدّی امور شرعیه و حسبیه که در عصر غیبت ولی امر عجل الله تعالی فرجه  از مختصات فقیه جامع الشرایط است.فَلَه التَصدی لها مع مراعات الاحتیاط. و نیز مجازند در اخذ سهم  مبارک امام علیه السلام و صرف آن در اعاشهی خودشان بنحو اقتصاد و صرف ربع بقیه ر در ترویج شرع و علو کلمه اسلام، و ایصال بقیه را نزد حقیر برای صرف حوزه مبارکه علمیه. واوصیه – ایّده الله تعالی- بما اوصی به السلف الصالح من ملازمة التقوی و التجنّب عن الهوی و التمسّک بعروة الاحتیاط فی الدین و الدنیا ، و ارجو منه ان لاینسانی من صالح دعواته. والسلام علیه و علی اخواننا المؤمنین و رحمة الله و برکاته.بتاریخ 17 شهر رجب 1383.

روح الله الموسوی الخمینی

 

دیدارآیت الله ماشاءالله مروجی(ره) با حضرت امام خمینی(ره)+تصویر متن اجازه نامه

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید.

 

براساس سنّت رایج در حوزه های علمیه، چنین اجازاتی از سوی کسانی صادر می شود که به مقام مرجعیت رسیده باشند. تاریخ این اجازه نامه ،روشن می کند که در آن زمان( ماه ها پیش از ماجرای 15 خرداد 1342 ) ، مرجعیت امام خمین تثبیت گشته بود. این نکته ،از نظر تاریخی حائز اهمّیت است و قرینه ای است بر بطلان حرف کسانی که مرجعت ایشان را مربوط به حوادث بعد از پانزده خرداد 1342 می دانند.(1)


پی نوشت: (1) کتاب درس بندگی/چاپ اول/مرتضی بهرامی




درج: حمید آدمی /مدیر سایت

کانون سبحان مسجد جامع کوهدشت



لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.