• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

الهیار ملکشاهی: سد معشوره یک آتش زیرخاکستر است./جاده پل سیمره به رومشکان به یک قتلگاه تبدیل شده است/وجود یکی از ناامن ترین راههای کشور در کوهدشت

  • کد خبر : 8372
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱:۴۷
الهیار ملکشاهی: سد معشوره یک آتش زیرخاکستر است./جاده پل سیمره به رومشکان به یک قتلگاه تبدیل شده است/وجود یکی از ناامن ترین راههای کشور در کوهدشت

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای گفت: سد معشوره به پیگیری جدی نیاز دارد چرا که این سد یک آتش زیرخاکستر بوده و حیات و ممات مردم کوهدشت به آن بستگی دارد.

2015-04-26_141059به گزارش “کانون سبحان”؛ ، الهیار ملکشاهی ظهر یکشنبه در جمع مدیران کوهدشت با بیان اینکه مدیران کوهدشتی با وجود تنگناهایی که در بودجه سال ۹۳ وجود داشت خوب کارکرده اند، گفت: مدیران اجرایی در کوهدشت در سال گذشته خوب کارکرده اند و از این لحاظ باید از آنها تشکر کرد.

ملکشاهی با بیان این که کوهدشت یکی از امن ترین شهرستان های کشور است، اظهار داشت: امنیت حاکم بر کوهدشت زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است تا بخش خصوصی در این شهرستان سرمایه گذاری کند.

ملکشاهی ادامه داد: امیدواریم چهره واقعی کوهدشت از نظر امنیت، به تصویر کشیده شود؛ نه چهره ای غیرواقعی که برخی برای این شهرستان با اصالت و با فرهنگ با مردمی مهربان و مهمان نواز ترسیم می کنند.

وی افزود: کوهدشت از نظر کمی آمار جرم و جنایت جزو مطلوب ترین شهرستان های کشور است چنانکه در طول سال جرم خشنی در آن دیده نمی شود و همین نعمت بزرگی است که سرمایه گذاران با خیال راحت به این شهرستان بیایند.

وجود یکی از ناامن ترین راههای کشور در کوهدشت

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به پروژه های راهسازی در حال انجام در کوهدشت، گفت: با توجه به این که جاده ۲۰ کیلومتری کوهدشت به زانوگه از حجم ترددی بالایی برخوردار است لازم است هرچه سریع تر قسمتی از پروژه چهاربانده شدن این مسیر انجام شود.

وی ادامه داد: جاده پل سیمره به رومشکان به یک قتلگاه تبدیل شده است به طوری که روزانه هزاران دستگاه نفتکش عراقی از آن عبور می کند و این محور درحال حاضر یکی از ناامن ترین راه های ارتباطی کشور است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس از استاندار لرستان خواست چهارخطه شدن این جاده در ردیف کارهای سال ۹۴ قرار گیرد.

لزوم گشایش جاده کوهدشت به کرمانشاه از طریق مسیر اولادقباد

ملکشاهی با اشاره به جاده کوهدشت به درب گنبد از طریق منطقه کشماهور، بیان داشت: این جاده از طرح های بسیار خوب جاده ای است که حدود ۲۰ کیلومتر فاصله کوهدشت به درب گنبد را کوتاه تر می کند و لازم است هرچه زودتر به مرحله آسفالت برسد.

ملکشاهی با اشاره به ضرورت راه گشایی جاده سرترهان به سی پله، جاده قرعلیوند به معمولان و همچنین جاده چهارقلعه به زیویار را از دیگر جاده هایی عنوان کرد که نیازمند آسفالت هستند.

 وی تاکید کرد: نیاز است امسال کار آسفالت این جاده ها به اتمام برسد تا نیاز تردد آسان مردم منطقه برآورده شود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان این که بحث گشایش جاده کوهدشت به کرمانشاه از طریق مسیر اولادقباد از نیازهای ارتباطی مردم کوهدشت است که خبرش باعث خوشحالی مردم این شهرستان شد و قرار بود در سال ۹۳ شروع شود، اظهار داشت: استاندار لرستان کمک کند تا قبل از سال مالی حداقل قسمتی از این جاده که مربوط به کوهدشت است انجام شود.

نیاز روستاهای کوهدشت به گازرسانی

ملکشاهی با بیان این که گازرسانی به درب گنبد از مطالبات به حق مردم این شهر زیارتی است، یادآورشد: درب گنبد فاقد گازرسانی است به طوری که مطالعات دراین زمینه هنوز شروع نشده است.

وی ادامه داد: هرساله تنها در ایام تعطیلات عید نوروز، نزدیک به یک میلیون نفر زائر به درب گنبد وارد می شوند و نیاز است حداقل مطالعات بحث گازرسانی به این شهر زیارتی انجام شود.

الهیار ملکشاهی افزود: ۹۰ درصد روستاهای ترهان و کونانی هم فاقد گاز هستند و گازرسانی فقط برای مراکز این دوشهر انجام شده است.

وی ضرورت گازرسانی به روستاهای شمالی کوهدشت درمنطقه اولادقباد و روستاهای اشتره گل گل در غرب این شهرستان را خواستارشد و گفت: مردم این روستاها کشاورز و دامدار و نیازمند استفده از گاز هستند.

نماینده مردم کوهدشت گازرسانی به این روستاها و تامین سوخت آنها را از عوامل بازدارنده قطع جنگل ها عنوان کرد.

بحران آب در کوهدشت

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بسیاری از روستاهای کوهدشت با کمبود شدید آب مواجه هستند، گفت: سفره های زیرزمینی آب به اندازه ای در کوهدشت پایین رفته که در روستاهای آزادبخت مواد نفتی بالاآمده و از دهانه لوله های چاه ها بیرون می زنند.

سد معشوره آتش زیرخاکستر

الهیار ملکشاهی سدمعشوره را از طرح هایی عنوان کرد که حیات مردم کوهدشت به آن وابسته است و گفت: سد معشوره از مصوبات دولت و از طرح های مورد تایید دولت فعلی است که خوشبختانه هیچ تغییری در ردیف، اعتبار و کاربری آن به وجود نیامده است.

ملکشاهی افزود: با این حال سدمعشوره به پیگیری جدی نیاز دارد چرا که این سد یک آتش زیرخاکستر است که حیات و ممات مردم کوهدشت به آن بستگی دارد.

وی اظهار داشت: از مصوبات دولت، تخصیص برداشت ۲۰۰ میلیون مترمکعب از آب سد سیمره است که نیازمند پیگیری است و قرار گرفتن این آب در کانال خود می تواند خدمت بزرگی به مردم این منطقه باشد که خوشبختانه این مصوبه هم از سوی دولت فعلی تایید شده است.

ملکشاهی با بیان این که برای پمپاژ آب به سرترهان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: متاسفانه با وجود این همه هزینه و شروع  شدن کار، اعلام شده این کار تخصیص و مطالعه ندارد که این کار درستی نیست.

وی پیگیری و به نتیجه رسیدن این طرح را به طور جدی خواستار شد.

مطالعه سدهای کوچک شروع شود

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد سدهای خسروآباد، کوژینه، کاکیزه، چم قره و تنگ وراز، تصریح کرد: سد خسروآباد می تواند هزار هکتار از زمین های کشاورزی کونانی را به آبی تبدیل کند و هیچ خدمتی نمی تواند به اندازه ایجاد این سد به مردم این منطقه کمک کند.

الهیار ملکشاهی خواستار شروع شدن مطالعات این سدها در کوهدشت شد.

مشکلات برق کوهدشت

ملکشاهی با بیان این که کوهدشت جز یک مشکل، با مشکلی جدی در زمینه برق روبه رو نیست، یادآور شد: قرار بود یک پست ۲۳۰ کیلوولت برق در کوهدشت ایجاد شود.

وی افزود: درست است در کوهدشت مشکل برق احساس نمی شود اما این ظاهر قضیه است و در برخی روستاهای این شهرستان ضعف برق وجود دارد به طوری که روشن کردن وسایل برقی در تابستان باعث مشکلاتی برای آنها می شود.

فوریت پرداخت خسارات خشکسالی

رئیس کمیسیون قضایی مجلس بیان داشت: بخش اعظم کشاورزی کوهدشت، رومشکان، کونانی و…از بین رفته و در بخش ترهان به طول کامل خسارت دیده است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم خسارات وارده به کشاورزان جبران شود و نگذاریم کشاورزان بیش از این رنج بکشند.

پیگیری ایجاد کارخانه لاستیک سازی

ملکشاهی با بیان این که بحث ایجاد کارخانه لاستیک در کوهدشت قبلا مطرح شده است، گفت: با توجه به وجود بیکاری در کوهدشت ایجاد کارخانه های مختلف دراین شهرستان ضروری است و بحث ایجاد کارخانه لاستیک باید پیگیری شود.

ملکشاهی همچنین از ایجاد کارخانه روغن کشی در کوهدشت خبرداد و خواستار کلنگ زنی هرچه زودتر این کارخانه در این شهرستان شد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=8372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.