• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

حجت الاسلام عرفانی: با معرفت و شناخت کامل برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم.

  • کد خبر : 37326
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
حجت الاسلام عرفانی: با معرفت و شناخت کامل برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم.

حجت الاسلام عرفانی در مراسم عزاداری دهه سوم محرم 95 در کوهدشت گفت: با معرفت و شناخت کامل برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم.

2016-10-24_232434

به گزارش «کانون سبحان» حجت الاسلام و المسلمین عرفانی(امشب 3 آبان 95) در مراسم سوگواری و عزاداری حضرت ابا عبدالله الخسین علیه السلام در دهه سوم محرم 95 کوهدشت در باب معرفت معصومین علیهم السلام گفت: ما یک حدیث قدسی داریم که خداوند متعال فرموده اند: من گنج پنهانی بودم دوست داشتم شناخته شوم.   این همان هدف از خلقت می باشد. به عبارتی خداوند این مفهوم را منتقل می نماید که مخلوقات را خلق کردم که شناخته شوم کل عالم خلقت برای  شناخت خداست.

این استاد سطوح عالی حوزه افزود: پیامبر اکرم (ص) خطاب به امام علی فرمودند:  یاعلی خدا را نشناختند غیر از من و تو؛ به عبارتی این نشان دهنده ی آن است که  معرفت واقعی مال پیامبر اکرم (ص) و سایر معصومین علیهم السلام است.

2016-10-24_232358

وی ادامه داد: هدف خلقت و گل سرسبد عالم خلقت معصومین(علیهم السلام ) هستند. «لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ»اگر تو نبودی من عالم را خلق نمی کردم.عالم به خاطر وجود پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت علیهم السلام موجود شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی در ادامه تاکید کرد: بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری‌ وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء؛  از برکت امام زمان(عج) بندگان و عالم روزی یافته اند و به وجودش زمین و آسمان استوار گشته است .
وی در ادامه افزود: ما جیره خوار وجود مقدس صاحب الزمان (عج) هستیم.
داستان ستون حنانه

حجت السلام و المسلمین عرفانی  اشاره ای به داستان ستون حنانه کردند و اظهار داشتند: ستون حَنّانه (به معنی ستون گریه کننده) نامی است که به یکی از ستون‌های چوبی مسجد النبی در مدینه عربستان داده شده‌است. محل این ستون را در سمت مغرب محراب پیامبر اسلام و نزدیک‌ترین ستون‌ها به محراب نماز پیامبر اسلام و چسبیده به دیوار قبلی مسجد دانسته‌اند.

بر پایه داستان‌ها، «محمد، پیامبر اسلام ، پیش از اتمام ساختمان مسجد به هنگام سخنرانی پشتش را به این ستون که از تنه نخل ساخته شده‌بود تکیه می‌داده و زمانی که پس از آن تصمیم گرفت از بالای منبر سخنرانی کند این ستون آغاز به نالیدن کرد. پس از آن محمد، این ستون را در بر گرفت تا آرام شد.»

وی ادامه داد: شاعران گوناگون از جمله مولوی در بیت‌هایی از اشعار خود از این ستون یاد کرده‌اند:
بنواخت نور مصطفی آن اُستُن حنانه را   ***کمتر ز چوبی نیستی حنانه شو حنانه شو

حيلت رها کن عاشقا ديوانه شو ديوانه شو  ***و اندر دل آتش درآ پروانه شو پروانه شو
2016-10-24_232415

این استاد حوزه علمیه کوهدشت در پایان اشاره ای به این مسئله داشت که ما بایستی امام حسین(علیهم السلام) را بشناسیم بعد شناخت با معرفت برایش عزاداری کنیم وگفت: مال مردم را نذر امام حسین کردن با هیچ شرعی  سازگاری ندارد و این شخص نمی تواند محب اهل بیت (علیهم السلام) باشد.

شایان ذکر است مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت دهه سوم محرم95  بعد از نماز مغرب و عشا در بیت شریف حضرت حجت الاسلام و المسلمین سبحانی مدیر حوزه علمیه شهرستان ، واقع در خیابان صاحب الزمان(عج) کوچه پشت دفتر امام جمعه شهرستان برگزار می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=37326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. ممنون مطلب خوبی بود

  2. ممنون آموزش خوبی بود

  3. ممنون آموزش خیلی خوبی بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.