• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

روز بروجرد در تقویم کشور ثبت می‌شود.

  • کد خبر : 23403
  • ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
روز بروجرد در تقویم کشور ثبت می‌شود.

فرمانده سپاه بروجرد گفت: روز ۲۰ دی به عنوان روز بروجرد در تقویم کشور ثبت می‌شود.

روز بروجرد ثبت در تقویم کشوربه گزارش «کانون سبحان»؛ سرهنگ محمد پاپی‌نژاد عصر امروز در مراسم بزرگداشت 68 شهید دانش‌آموز بروجردی اظهار داشت: دی ماه هر سال یادآور خاطرات تلخ و شیرین پیروزی رزمندگان لرستانی و بروجردی در میادین دفاع مقدس و به شهادت رسیدن مظلومانه کودکان معصوم این دیار است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز این شهرستان، افزود: پس از مقاومت جانانه لشگریان تیپ 57 لرستان در میادین دفاع مقدس، دشمن که خود را شکست خورده میدان می‌دید با نقض حریم هوایی شهرهای ایران دست به تجاوز و موشک باران مناطق مسکونی و غیرنظامی شهرستان بروجرد زد که در این حمله تروریستی دلخراش 68 تن از دانش‌آموزان دو مدرسه این شهرستان در دم جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح و زخمی شدند.

فرمانده سپاه بروجرد با بیان اینکه این دانش‌آموزان شهید هر یک می‌توانستند به عنوان آینده‌سازان این کشور نقش مهمی ایفا کنند، عنوان کرد: خون پاک این شهدای معصوم و مظلوم منشاء خیر و برکت برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مایه پیروزی کشور شده است.

وی 20 دی سال 65 را تلخ‌ترین روز در تاریخ این شهرستان توصیف و بیان کرد: این روز هیچگاه از حافظه تاریخی این ملت پاک نشده و همچنان به عنوان سند مظلومیت ایران اسلامی ثبت و ضبط شده است.

پاپی‌نژاد از نامگذاری 20 دی ماه به عنوان روز شهرستان بروجرد خبرداد و تصریح کرد: به همت یادگاران دفاع مقدس و هم‌فکری آنها مقرر شده است، این روز به عنوان روز بروجرد در تقویم کشور ثبت شود.

در این مراسم معنوی تصاویری از حملات ددمنشانه رژیم بعث عراق در سال 65 به مدارس این شهرستان پخش شد و شعرا و مداحان به دکلمه‌خوانی در رثای شهدا پرداختند و در پایان از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز این شهرستان تجلیل به عمل آمد و در حاشیه این یادواره نمایشگاهی از تصاویر حمله تروریستی عراق به مدارس بروجرد برای یادآوری آن دوران و پاسداشت صبر حماسی مردم برپا شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=23403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.