• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

مطالبه گری؛ یکی از حلقات مفقوده ی جریان ساز در پیشرفت و بالندگی جامعه ی ما

  • کد خبر : 49199
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱:۲۵
مطالبه گری؛ یکی از حلقات مفقوده ی جریان ساز در پیشرفت و بالندگی جامعه ی ما

بدون شک مردم به عنوان یکی از مولفه های اساسی قدرت حکومت در جوامع مختلف نقش و تأثیر بسزایی در کنار حاکمیت و دولت برای رشد و پیشرفت همه جانبه ی جامعه ی خود ایفا می کنند.

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛ رضا نور علی/ بدون شک مردم به عنوان یکی از مولفه های اساسی قدرت حکومت در جوامع مختلف نقش و تأثیر بسزایی در کنار حاکمیت و دولت برای رشد و پیشرفت همه جانبه ی جامعه ی خود ایفا می کنند.
برخوردار بودن از روحیه ی مطالبه گری،یعنی پیگیری آگاهانه و مستمر خواسته های فردی و اجتماعی خود و دیگران(جامعه) از طریق واکنش هوشمندانه نسبت به وضع موجود و کاستی های کنونی.
متاسفانه با گذشت قریب به چهل سال از عمر نظام اسلامی مان، شاهد عقب افتادگی ها و نارسایی هایی در بخش های مختلف تشکیل دهنده ی پیکره ی جامعه مان می باشیم. دیار و وطن ما کوهدشت؛ که سرشار از استعداد های گوناگون انسانی و غیر انسانی است، نیز از توسعه نیافتگی در امان نبوده و لذا زمان آن فرا رسیده است که با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی خصوصا نخبگان، در فکر ایجاد یک جریان جهت دهنده ی فعال با محوریت و پیش قراولی نخبگان و رسانه ها ی عمومی در جهت تبدیل خواسته های مردم به یک گفتمان رایج در سطح جامعه باشیم.
بدیهی است مادامی که عامه ی مردم و خصوصا نخبگان، خود را تافته ای جدا بافته از جامعه در نظر گرفته و فقط مسئولین را موظف به انجام کار بدانند، وضع ما به همین منوال کنونی خواهد بود که همگی از آن اطلاع داریم.
و اما سند آمایش شهرستان
برای رشد و توسعه ی مناطق مختلف کشور در سطح ملی و منطقه ای اسنادی تدوین شده است که دورنمای وضعیت آتی را ترسیم می کند. یکی از این اسناد، سند آمایش شهرستان هاست،که خوشبختانه برای شهرستان کوهدشت نیز تدوین گشته است؛ لذا می طلبد که همه صاحب نظران همگام با مسئولین امر سند مذکور را در حوزه های مختلف از طریق تشکیل کمیسیون های مختلف مورد بررسی قرار داده و اولویت های ضرب الاجلی را بازتعریف کنند؛ ان شاءالله که کارگشا باشد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=49199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. ازمطالب روشن فکرانه ی شماتشکرمیکنم جالب وخواندی میباشد_پیش بسوری رشدوتعالی بهترکشورعزیزمان ایران

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.