• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

وضعیت انیمیشن سازی در کوهدشت لرستان

  • کد خبر : 50769
  • ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
وضعیت انیمیشن سازی در کوهدشت لرستان

استعداد جوانان، سرمایه ای بزرگ برای جوامع است، هم اکنون کشور ایران اسلامی دارای جمعیت جوان است و جوان بودن جمعیت موجب شده است که امروز استعداد بسیاری از جوانان در سایه بیکاری قرار گیرد. بیکاری دغدغه ای اجتماعی است که در مناطق محرومی چون استان لرستان امروز بسیاری از خانواده ها را درگیر کرده […]

استعداد جوانان، سرمایه ای بزرگ برای جوامع است، هم اکنون کشور ایران اسلامی دارای جمعیت جوان است و جوان بودن جمعیت موجب شده است که امروز استعداد بسیاری از جوانان در سایه بیکاری قرار گیرد.

بیکاری دغدغه ای اجتماعی است که در مناطق محرومی چون استان لرستان امروز بسیاری از خانواده ها را درگیر کرده است و سرمایه اصلی جامعه را در گیر و دار یافتن شغل گرفتار کرده است.

شهرستان کوهدشت دومین شهر استان لرستان از نظر جمعیت جوان است که به گواه رتبه های برتر علمی و کنکورهای سراسری، جوانان مستعد و پرتوانی دارد.

در زیر لایه های محرومیت موجود در استان لرستان، شاهد مهاجرت جوانان برای یافتن شغل در جامعه هستیم و برخی از جوانان به رغم تحصیلات عالیه در مراکز تولیدی و کارخانه های دیگر استان ها مشغول به کارهای کوچک می شوند.

اما در این میان کم نیستند جوانان مستعد و توانمندی که دل در گرو محبت زادگاه خود دارند و به رغم مشکلات متعدد از تلاش و زحمت خسته نمی شوند و به  دنبال راهی برای  استفاده از توانمندی خود در جهت خدمت به مردم وجامعه هستند.

 زینب ضرونی، کارشناس گرافیک و برنده جوایز متعدد شهرستانی و استانی در این زمینه است، و هم اکنون در زمینه گرافیک و تولید انیمیشن مشغول به فعالیت است.

وی عضو یکی از کانون های فرهنگی هنری در شهرستان کوهدشت است و وقت زیادی را برای  امور فرهنگی و تقویت فرهنگ دینی در مسجد می گذارند.

ضرونی به همراه چند نفر از فارغ التحصیلان این رشته در  مسجد به فعالیت های چون تولید انیمیشن می پردازد.

مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان وجنگ سایبری دشمن رویکرد فعالیت این گروه مسجدی قرار دارد.

تلاش برای  بی‌هویت کردن  جوانان  و  به حاشیه بردن مسائل دینی و ایجاد شبهه در مسائل اعتقادی از برنامه های شوم دشمنان در جنگ سایبری است، که فرزندان دلسوز این مرز و بوم با تشکیل گروهی کوچک در مسجد و با بهره برداری از امکانات کم، کاری ارزشمند در جهت مقابله با توطئه های دشمنان را آغاز کرده اند.

 

ضرورنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: تاکنون به تنهایی سه برنامه انیمیشنی به نام های “دیش و موش”، ” بشقاب خیالی” و ” جاذبه مجازی” را تولید کرده ام.

وی افزود: هم اکنون در حال ساخت انیمیشنی با موضوع امام رضا(ع) هستم.

ضرونی، که در زمینه طراحی کتاب، پوستر و نشریه فعالیت دارد، افزود: درزمینه طراحی نشریه سال گذشته موفق به کسب مقام سوم کشوری شده ام.

این هنرمند، ابراز کرد: این آثار با رویکرد مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان در حوزه جنگ نرم تولید شده اند.

وی با بیان اینکه تقویت توجه به حوزه انیمیشن می تواند در حوزه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی موثر باشد، بیان کرد: انیمیشن یکی از صنعت های رو به رشد در جهان است که درآمد بسیار بالایی هم برای کشورهای دارای این صنعت داشته است.

ضرونی،  با اشاره به رویکرد کشور و تلاش برای تقویت اقتصاد غیر نفتی در جامعه، گفت: توجه به تولید انیمیشن در کشور می تواند گامی مهم در حوزه اشتغال و تقویت اقتصاد برای جامعه باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل کم توجهی و بی توجهی مسئولان، بسیاری از توانمندان در این عرصه یا بیکار هستند و یا  برای استفاده از توانمندی خود اقدام به مهاجرت کرده اند.

ضرونی، خاطرنشان کرد: انیمیشن، هنری بزرگ است که می توان ادعا کرد یک صنعت پولساز، اشتغال آفرین و موثر در جامعه است.

وی با بیان اینکه توجه به این رشته می تواند زمینه ساز رفع بخش قابل توجهی از اشتغال جوانان باشد، تاکید کرد: توجه به این صنعت در استان لرستان و شهرستان کوهدشت که با مشکل بیکاری جوانان مواجه هستند خود می تواند راهکاری موثر در حوزه کار آفرینی باشد.

ضرونی، بیان کرد: پیشرفت و گسترش این صنعت در استان نیازمند همت و توجه مسئولان، دستگاه های اجرایی است.

به کارهای این هنرمند که به رغم محدودیت منابع تولید شده است، نگاه می کنم و با خود می اندیشیم این خلاقیت میتواند منباء مهمی در حوزه تولید، اشتغالزایی و اقتصاد باشد.

تولیدات انمیشن حاصل خلاقیت  و روزها تلاش و پشتکار جوانان این رشته است و به حق تولیدات این جوانان قابلیت جهانی شدن دارند.

برای تحقق این مهم به نظر می رسد ابتدا باید صدا و سیمای در مراکز استان ها به تولیدات بومی توجه نشان داده و از تولیدات خوب هنرمندان بومی استفاده کرده و این ظرفیت مهم را به کشور و حتی جهانیان معرفی کند.

راه یابی تولیدات داخلی به جشنواره های داخلی و خارجی هم می تواند فرصتی برای معرفی تولیدات داخلی و تقویت این صنعت در کشور باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=50769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.