• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

ای عالی جناب! معصومین معصومند!

  • کد خبر : 50842
  • ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
ای عالی جناب! معصومین معصومند!

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی وفایی: به نام خداوند جان و خرد طلبه ای فرمود به دانشگاه هنر رفتم و دانشجویی پرسید آمده ای درس بدهید؟ گفتم بله و او فرمود در حوزه کسی نشده ای و گرنه به اینجا نمی آمدی! حال برخیها که در حوزه کسی […]

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد
طلبه ای فرمود به دانشگاه هنر رفتم و دانشجویی پرسید آمده ای درس بدهید؟ گفتم بله
و
او فرمود در حوزه کسی نشده ای و گرنه به اینجا نمی آمدی!
حال برخیها که در حوزه کسی نشده اند و سوادشان بوی دانشگاهی از انگلستان می دهد در در دیدار با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی گفته است
“همه باید انتقاد شوند و استثناء ندارد. تمام مسئولین در کشور قابل نقدند. ما در کشور معصوم نداریم مگر اینکه یک وقت امام دوازدهم ظهور کرد که‌ آن وقت هم می شود نقد کرد. پیغمبر هم اجازه نقد می‌داد بالاتر از پیغمبر که در تاریخ نداریم. وقتی پیغمبر صحبتی می‌کرد یک نفر بلند می شد و می‌گفت «ا من الله ام منک؟” حرف خودت است یا خدا وحی کرده است؟ اگر می گفت “من الله” که هیچ امر خداست اما اگر می‌گفت “منی” طرف مقابل می‌گفت قبول ندارم و نقد می‌کرد. ما در زمان حکومت معصوم هم نقد را داریم ”
جناب رییس !
آن مردم اهانتهای دیگری هم به معصومین (ع) کرده اند
آنان در قضیه تقسیم غنیمتها به برترین معصوم و خاتم پیامبران تهمت زدند و گفتند “اعدل یا محمد ! ”
روزی به امام علی (ع) گفتند:
تو آدم شوخی هستی و به درد خلافت نمی خوری!
گفتند علی جوان است و جوان کجا و خلیفه شدن کجا؟!
گفتند یا علی تو که از مروان بن حکم بالاتر نیستی !
گفتند یا علی :
چرا حکمیت را قبول کردی ؟!
چرا رضایت دادی تا افرادی در دین خدا حکمیت کنند؟!
چرا در جریان حکمیت لقب امیرالمومنین را حذف کردی؟!
چرا با پذیرش حکمیت وصایت را نابود کردی؟!
چرا بعد از پیروزی برناکثین اجازه تقسیم غنیمتها را ندادی؟!
یا علی چرا …
آری یادمان باشد به امام حسن مجتبی( ع) گفتند
تو دنیا طلب هستی و تدبیر و سیاست نداری!
گفتند حسن بن علی موضعی مخالف با امام علی و برادرش امام حسین اتخاذ کرده است!
یادمان بماند چون آن امام به ناچار صلح نامه را امضا کرد به او تهمت زدند و گفتند امام با چند تعهد مالی از حکومت کناره گیری کرد!
آنان در نماز جماعت امام علی (ع) آیه ی حبط اعمال را بر امام(ع)تلاوت کردند!
و…
این فقط ذره ای از نامهری های برخی از معاصرین معصومین به بعضی از معصومین است .
جناب رییس باور کن معصومین معصوم هستند و نقد معصوم از بی سوادی و یا مغرضی و …است.
اما و
ای کاش همه و همه از تاریخ عبرتها بگیریم.
@seratsadegh

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=50842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 2
  1. آیت الله شب زنده دار در واکنش به سخنان اخیر روحانی درباره انتقاد از پیامبر گفت: معلوم می شود در حوزه درست درستان را نخوانده اید و آدم بی سواد این حرف ها را می زند. به خاطر عقاید شیعه و ولایت فقیه به اینجا رسیدید. و الا شما چه جایگاهی داشتید که حالا هر روز درباره عقاید شیعه مناقشه می کنید

  2. لازم مي دانم چند نكته اي را در اين باب بيان كنم:
    1. اول اينكه نقد با فرافكني و تلبّس به حق و حق گويي زمين تا آسمان توفير دارد، شايد بهترين جواب در اين مجال همان كلام مولاي مؤمنان و امير سخن حضرت علي(ع) باشد كه فرمودند: سؤال كنيد تفقهاً و نه تأنتاً!!! يعني اينكه نيت و هدف سؤال كننده مهم است كه قصدش مچ گيري و شيطنت است يا يادگيري و رفع ابهام و خلاصي از نادانسته هايش.
    2.آيا واقعاً جناب رئيس جمهور خود نمي داند كه سخنش اشتباه است و يا اينكه فقط براي محق جلوه دادن خود و فرار از آنچه كاستي در مديريت چندساله ايشان بر كشور تحميل شده به نوعي با اين ادعاهاي واهي قصد در تطهير خويش دارد و به عبارتي با يك فرار رو به جلو، بدهكار جاي طلبكار را گرفته؟!!!!
    3. البته اين بار اول اين نوع افاضات ايشان نيست، از مذاكره امام حسين(ع) با عمر سعد گرفته تا ادعاي قبول كردن و حق دانستن خلافت ديگران توسط اميرالمؤمنين(ع) به خاطر عدم قبول مردم و… كه همه اين موارد با ادلّه متقن و محكم علماي دين پاسخ داده شد و وقتي ديد نمي تواند در برابر آن استوانه هاي استوار علم و تقوا عرض اندام كند با چرخشي 180 درجه اي تغيير موضع داد و حرف خود را پس گرفت. و اگر با دقت در زمان اعلام اين مواضع دقت كنيد به خوبي متوجه مي شويد به نوعي به خاطر عدم موفقيت در تصميمات و عملكرد اشتباه خود با تفسير به رأي در سخن و سيره معصومين(ع) دنبال تطهير و توجيه عملكرد نادرست خويش بوده است.
    4. قطعاً مي دانيد و اگر نمي دانيد جالب است بدانيد؛ ايشان از خطباي معروف قبل از انقلاب بوده اند و اولين كسي است كه در سال 56 براي خميني كبير(ره)، عنوان «امام» را به كار مي برند و با استدلال قرآني ادعاي خود را ثابت مي كند. پس مي توان به راحتي نتيجه گرفت كسي كه با فوت و فن سخنوري آشناست خوب مي داند كجا و چگونه مطلبي را طوري تفسير كند و توضيح دهد كه مراد خود را از آن حاصل نمايد، اما اينكه آن مطلب و نيت گوينده از ارائه آن چه باشد امري علي حدّه است كه بصيرت و تيزبيني مخاطب را مي طلبد.
    5. نكته ديگر اينكه اين حضرات همه و همه بايد هر روز يك تسبيح 101 تايي !!! را به دست بگيرند و ذكر مدامشان اين باشد «من بر سر سفره امام و انقلاب و ولايت فقيه نشسته ام»!!!!!! سروران گرانقدر؛ اگر امام و انقلاب و خون شهدا و ولايت فقيه و … نمي بود، كي به اين آقايان بها مي داد كه در مسند قدرت قرار بگيرند و براي زمين و زمان تعيين تكليف كنند؟!! چگونه است بر سر سفره انقلابي باشي كه با اين باورها به ثمر نشسته و بعد ساز مخالفت با آرمانهاي آن را بزني؟؟!! اگر به واقع به اين سخنان باور داريد از جان اين انقلاب و آرمان هايش چه مي خواهيد و اگر به آنچه مي گوييد باور نداريد اين چه بي انصافي و نامردي است كه در حق انقلاب روا مي داريد؟!
    6. از طرفي نقد زماني معنا دارد كه كسي در مقام اثبات خود و نظر شخصي خود باشد، نه آنجا كه لاينطق عن الهوي باشد، سلسله جليله انبياء و ائمه معصومين(ع) كه تابع هواي نفس نيستند و ادعايي براي خود ندارند كه بخواهيم آن را رد كرده و در مقام چانه زني بر سر اثبات حقانيت آنها باشيم. حتي به دنبال آن رضوات مقدس و بري از خطا و معصيت، علماي دين نيز كه تابع محض آن بزرگواران هستند، با اينكه معصوم نيستند و ممكن الخطا هستند را نيز نمي شود به اين راحتي به بوته نقد گذاشت؛ اشتباه نشود از نقد و ارزش آن غافل نبوده و دچار تحجّر فكري نيستم، ولي نقد هم جا دارد و راه دارد؛ نمي شود به صرف اينكه اصل نقد، ارزشمند است هر كسي با ميل و سليقه شخصي خود آنچه را باب تبعش نيست به چالش بكشد و هر چه را مطلوب و مراد خويش نمي داند، با هر ترفند و حيلتي رد كند و بعد جامه حق را بر آن بپوشاند و مطالبه اي كند كه حقي بر آن مترتّب نيست. و در يك كلام با سخني به ظاهر حق، اراده استيفاي باطل نمايد.
    7. و كلام آخر آنكه اگر ايشان و هم سلكانشان به آنچه مي گويند معتقدند، شايسته است اول از همه از خود شروع كنند و با مروري كوتاه بر رفتار و عملكرد خود، خويش را در بوته نقد قرار دهند كه با منتقدينشان چگونه رفتار كرده اند؟!! قطعاً نه از حافظه ملت ايران و نه از ذهن تيزبين فرزندان انقلاب، ادبيات سخيف و سراسر توهين ايشان نسبت به منتقدينشان، فراموش نخواهد شد: بي شناسنامه، بروند به جهنم، بزدلها و… صدها عبارات زشت كه حتي ذكر آنها هم شرم آور و مشمئز كننده است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.