• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

روایت آوارگی خانواده کوهدشتی/گذر زندگی زیر چادر +فیلم

  • کد خبر : 65793
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
روایت آوارگی خانواده کوهدشتی/گذر زندگی زیر چادر +فیلم

خانواده 4 نفره کوهدشتی به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره منزل مجبور شده‌اند در این هوای سرد زیر چادر در پارک زندگی کنند.

به گزارش کانون سبحان، روز گذشته تصاویر غم‌انگیزی مبنی بر وضعیت نامناسب اسکان یک خانواده کوهدشتی در زیر چادر در فضای مجازی منتشر شد؛ برای بررسی وضعیت این خانواده بی‌سرپناه به محل اسکان آن‌ها در پارک شهید بهشتی رفته تا گوشه‌ای از شرایط اسفناک زندگی‌شان را روایتگر باشیم.

این خانواده چهارنفره به دلیل مشکلات مالی در پارک چادر زده‌اند و در آنجا زندگی می‌کنند، مادر خانواده می‌گوید همسرش سکته کرده و دیگر توانایی کار کردن ندارد و به خاطر اینکه نتوانستند اجاره منزل را پرداخت کنند صاحب‌خانه وسایلشان را در خیابان ریخته و مجبور شده‌اند در این سرمای هوا بدون آب، برق، گاز و بخاری در زیر چادر زندگی کنند.

آوارگی خانواده کوهدشتی

مدیر کمیته امداد شهرستان پس از باخبر شدن این ماجرا با رایزنی رئیس شورای شهر کوهدشت توانستند یک چادر از هلال‌احمر دریافت کنند و به این خانواده بدهند، حالا سهم این خانواده کوهدشتی تنها یک چادر در گوشه‌ای از پارک شهید بهشتی این شهرستان است.

چادری که از هلال‌احمر تحویل گرفته‌اند کل زندگی این خانواده کوهدشتی شده است و حتی آذوقه‌ای برای خوردن ندارند و چند روزیست پدر مُسن و بیمار خانواده، مادر و دو فرزندش سردی شب را با آتش زدن تکه‌های چوب در یک ظرف آهنین به صبح می‌رسانند.

و اما مسئولان در منازل لاکچری خود و در کانون گرم خانواده در خواب هستند، مسئولانی که با بی‌توجهی، عدم مدیریت درست و نظارت بر بازار مسکن سبب شده قیمت اجاره منزل آن‌چنان اوج بگیرد که دیگر برخی خانواده‌های کم‌درآمد از پس تأمین اجاره‌بها برنیایند و این‌چنین آواره خیابان شوند.

زندگی زیر چادر

دو فرزند این خانواده نوجوان هستند که پدرشان از پس تأمین مخارج مدرسه آن‌ها برنمی‌آید، خانم کاظمی مادر خانواده می‌گوید از زمانی که همسرم سکته کرده است هیچ منبع درآمدی نداریم؛ اهالی محل تا حدودی به ما کمک می‌کردند ولی الآن دیگر از محل زندگی‌مان دور شده‌ایم و هیچ آهی در بساط نداریم.

وضعیت نامناسب این خانواده سبب شد تا به سراغ مدیر کمیته امداد این شهرستان رفتیم تا کمک این نهاد حمایتی به این خانواده بی‌خانمان را جویا شویم.

اثاثیه خانواده کوهدشتی در کوچه

قاسم رستمی رئیس کمیته امداد کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: یک روز غروب خانواده‌ای همراه با اثاثیه منزلشان که توسط صاحب‌خانه‌ از منزل بیرون شده بودند را جلوی ساختمان کمیته امداد کوهدشت مشاهده کردیم.

وی افزود: بلافاصله بررسی‌های لازم صورت گرفت و متوجه شدیم که این خانواده تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند که مقدمات تحت پوشش قرار دادن آن‌ها در کمیته امداد را فراهم کردیم.

رئیس اداره کمیته امداد کوهدشت عنوان کرد: این خانواده ازآنجایی‌که سرپناهی نداشتند، چادری را برای آنان فراهم کردیم و در پارک شهید بهشتی شهرستان به‌صورت موقت اسکان دادیم؛ پیگیر هستیم که به کمک خیرین شهرستان کوهدشت در اسرع وقت، مکانی را برای این خانواده مهیا کنیم.

خانواده کوهدشتی در انتظار کمک مسئولان

با توجه به اینکه موج جدید بارندگی در استان لرستان آغازشده و طی دو روز اخیر بارش باران را در استان داشته‌ایم این خانواده کوهدشتی شب و روز خود را در زیر باران آن‌هم بدون وسایل گرمایشی سپری کرده‌اند.

این خانواده کوهدشتی در این هوای سرد از کوچک‌ترین تجهیزات گرمایشی بهره‌مند نیستند و از طرفی پدر خانواده بیمار است و بیم آن می‌رود سردی هوا سبب بیمار شدن فرزندان این خانواده شود؛ امیدواریم مسئولان استان لرستان هر چه سریع‌تر به کمک این خانواده نیازمند بشتابند و دست یاری به‌سوی این خانواده دراز کنند و سرپناهی برایشان فراهم کنند تا از این وضعیت رهایی یابند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=65793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 1
  1. درود بر دوست عزیزم آقا حمید گل. خدا قوت . مسئولین که خوابن. ایشالا خیرین ببینن و…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.