• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

فرمانداران جانب بی‌طرفی را در انتخابات رعایت کنند/انتظار نداریم یک فرماندار بیاید ۳۰ نفر معتمد را از بین طرفداران یک کاندیدا معرفی کند

  • کد خبر : 65901
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
فرمانداران جانب بی‌طرفی را در انتخابات رعایت کنند/انتظار نداریم یک فرماندار بیاید ۳۰ نفر معتمد را از بین طرفداران یک کاندیدا معرفی کند

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: فرمانداران جانب بی طرفی را در انتخابات رعایت کنند چرا که انتخابات موضوع حساسی است و به فرموده مقام معظم رهبری رعایت حق الناس و امانت داری شرعا واجب است.

به گزارش کانون سبحان، محمد رزم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندان های لرستان با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث انتخابات  انتظار داریم فرمانداران جانب بی طرفی را رعایت کنند چرا که انتخابات موضوع حساسی است و به فرموده مقام معظم رهبری رعایت حق الناس و امانت داری شرعا واجب است.

وی افزود: انتظار داریم مدیران استان در انتخابات پیش رو از امکانات، مکان، تجهیزات، وسایل نقلیه و توزیع سبد کالا که در اختیار دارند  فرصت مناسب را در نظر بگیرند چرا که ایام انتخابات ایام مناسبی نیست و باید جانب بی طرفی را رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: انتظار نداریم یک فرماندار بیاید ۳۰ نفر معتمد را از  طرفداران یک کاندیدا معرفی کند در همین راستا با فرمانداران  حال و اعضای هیئت های اجرایی که رعایت بی طرفی را نکنند و به توصیه های مقام معظم رهبری توجه نکنند، حق الناس و امانت داری را رعایت نکنند  به طور یقین با آنها  برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه  دادستان شهرستان  ها و  اعضای هیئت اجرایی نقش خاصی در انتخابات دارند عنوان کرد: متاسفانه بعضی از  فرمانداران به  نقش دادستان شهرستان  ها بی توجهی می کنند که بنده اعلام می کنم دادستان شهرستان ها نسبت به افرادی  که حقوق، حق الناس و جانب بی طرفی  را رعایت نمی کنند به مرکز استان گزارش بدهند و دادستان مرکز استان این ها را احضار و محاکمه کند.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد به تخلفات انتخاباتی  به موقع و در وقت مناسب رسیدگی نکنیم بی فایده است و اخیرا نیز در هفته گذشته ریاست قوه قضاییه در جمع  مسئولان بیان کرد به همه همکاران تاکید کردند به جرائم  و تخلفات انتخاباتی در فرصت مناسب و سریع  رسیدگی شود.

رزم گفت:از فرمانداران و اعضای هیئت های اجرایی انتخابات انتظار داریم  که بی طرفی، اعتدال، امانتداری و صیانت از آراء مردم  را راعایت و از موقعیت خود سوء استفاده نکنند، ما وضعیت استان را خوب در جریان هستیم و  اجازه بدهند مردم در کمال امنیت و آسایش و آرامش خاطر حق انتخاب داشته باشند چراکه حق انتخاب حق مردم است و اجازه بدهند مردم  نماینده خودشان را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: از همین ابتدا دادستان مرکز استان و شهرستان ها پرونده ها و گزارشات تک تک افرادی که در بحث انتخابات  تخلف می کنند را تشکیل و رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطر نشان کرد: دادگستری دستگاه سیاسی نیست و بی طرف استو وظیفه داریم با بی طرفی  از آراء مردم صیانت و حق الناس را رعایت کنیم، قضات دادگستری معتمدین مردم، بی طرف و امین مردم در بحث  انتخابات هستند که  امیدواریم تذکرات داده شده اجرا شود تا لازم نباشد ازاین پس تذکرات جدی تری را اعمال کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=65901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.