• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

انتخابات در لرستان باید در فضایی آرام و پرشور برگزار شود

  • کد خبر : 66563
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
انتخابات در لرستان باید در فضایی آرام و پرشور برگزار شود

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: تلاش می‌شود انتخابات در استان لرستان در فضایی آرام، پرشور و بانشاط برگزار شود.

به گزارش کانون سبحان، محمد رزم صبح امروز در جلسه با کارکنان قضایی و دادگستری شهرستان کوهدشت اظهار داشت: بازدیدی که از حوزه‌های قضایی این شهرستان انجام شد، در راستای اجرای دقیق و کامل برنامه‌های تحولی آیت‌الله رئیسی بوده که در این بازدید کمبودها، کاستی‌ها و نواقص هر حوزه قضایی از حیث امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی شناسایی و چگونگی اجرای سیاست‌های نوین ریاست قوه قضاییه و سایر موضوعات مرتبط موردبررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ریشه برخی جرائم مسئله بیکاری است، باید در بحث توسعه زیرساخت‌ها و اشتغال در شهرستان کوهدشت توجه ویژه‌ای شود که مسئله بیکاری در این شهرستان کمرنگ شود.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: در سفر آتی ریاست قوه قضائیه به استان لرستان برخی از موضوعات و مشکلات کلان دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: جوانان شهرستان کوهدشت در زمان جنگ تحمیلی دو گردان فعال و قوی داشتند که شهدا و جانبازان زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که این نشانه ولایتمداری مردمان این دیار است.

رزم بابیان اینکه تکریم ارباب‌رجوع سرلوحه کار کارکنان قضایی واداری دادگستری است تصریح کرد: در رسیدگی به جرائم همواره جنبه بازدارنده و اصلاح‌گرایانه مجازات‌ها مدنظر و توجه است.

وی بابیان اینکه طرح هر مسجد یک حقوقدان در تمام شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این دستورالعمل، ضمن دیدار چهره به چهره حقوقدانان و وکلا با مردم، سؤالات و مشکلات آنان استماع و ضمن ارائه مشاوره صحیح و هدایت آنان، دانش حقوقی این افراد نیز ارتقا خواهد یافت و دادگستری استان مصمم است با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، در راستای رفع اطاله دادرسی که مورد تأکید آیت‌الله رئیسی است تمام سعی و تلاش خود را این زمینه به کار بندد.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان با اشاره به استفاده قضات از تأسیسات نوین حقوقی و مجازات‌های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان گفت: در جرائم ساده و در تعیین مجازات افراد فاقد سابقه محکومیت کیفری باید از تأسیسات حقوقی جدید مانند تعویق و تعلیق مجازات استفاده شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: دستگاه قضایی دستگاهی عدالت محور بوده و نسبت به انتخابات کاملاً بی‌طرف است؛ آرا مردم مظهر حق‌الناس است و صیانت و حفاظت از آن واجب شرعی می‌باشد که تلاش می‌کنیم در فضایی آرام و پرشور و نشاط، مردم آزادانه در انتخابات شرکت کنند و همه ما به انتخاب نهایی مردم احترام می‌گذاریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=66563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.