• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

فیروزآبادی: مرکز ملی فضای مجازی از نهضت تولید محتوا در سازمان فضای مجازی بسیج حمایت می‌کند/بصیری: استعدادهای ناب حوزه فضای مجازی در این رویداد شناسایی می‌شوند

  • کد خبر : 66646
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
فیروزآبادی: مرکز ملی فضای مجازی از نهضت تولید محتوا در سازمان فضای مجازی بسیج حمایت می‌کند/بصیری: استعدادهای ناب حوزه فضای مجازی در این رویداد شناسایی می‌شوند

همزمان با برگزاری رویداد بزرگ ۴۸ ساعته تولید محتوا فضای مجازی بسیج در سراسر کشور، رصد این رویداد در مقر کنترل و مانیتورینگ در حال انجام است که برخی از مقامات و مسئولان فضای مجازی کشور در حال بازدید آنلاین از این رویداد هستند.

به گزارش کانون سبحان، همزمان با برگزاری رویداد بزرگ ۴۸ ساعته تولید محتوا فضای مجازی بسیج در سراسر کشور، رصد این رویداد در مقر کنترل و مانیتورینگ در حال انجام است که برخی از مقامات و مسئولان فضای مجازی کشور در حال بازدید آنلاین از این رویداد هستند.

در همین راستا ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور، منصور امینی، مسعود بصیری، مسئول بسیج رسانه از این مرکز بازدید کردند.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در کنفرانس ویدئویی با شرکت‌کنندگان در دومین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج سراسر کشور ضمن عرض سلام و خداقوت به همه شرکت کنندگان در این رویداد ۴۸ ساعته اظهار داشت: امروز در مرکز کنترل بسیج درباره برگزاری دومین رویداد بزرگ تولید محتوای سازمان فضای مجازی بسیج، حاضر شده ایم تا از زحمات و تلاشهای بسیجیان سراسر کشور در حوزه تولید محتوا در سه حوزه بازی های رایانه ای، انیمیشن و تولید نرم افزار موبایلی بازدید کنیم.

وی در ادامه افزود: امسال استقبال خوبی از این رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج صورت گرفته که ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم گزینش شده به لحاظ توانمندی در این رویداد شرکت کرده اند که شاهد شکل گیری رقابت فشرده تولید محتوا در این سه حوزه هستیم.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی ضمن تبریک به مدیران و برگزارکنندگان این رویداد خاطرنشان کرد: امروز شاهد یک اقتصاد بزرگ فرهنگی در دنیا هستیم و رقابت فشرده ای در صحنه فضای مجازی جهان در حال شکل‌گیری است که خوشبختانه کشور ما به دلیل برخورداری از جوانان که درصد قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند و همچنین برخورداری از نظام آموزشی نسبتا مناسب و همچنین انگیزه و عزم ملی حرف های زیادی برای گفتن در عرصه بین الملل دارد.فیروزآبادی در ادامه افزود: همه این ظرفیت ها در کشور فضایی را خلق کرده است که بشارت دهنده آینده روشنی برای حوزه فضای مجازی در کشور است که در این فضا کشور بتواند در مقابل توطئه هایی که وجود دارد استوار باشد.
وی بیان داشت: امروز محتواهای ما از اپ استورها حذف می شود و وقتی مردم می خواهند احساسات خود را برای شهادت سردار سرفراز کشورمان شهید سلیمانی بیان کنند، پیش از آنکه محتوایی شکل بگیرد، آنها را حذف کرده و صفحات فعالان فضای مجازی بسته می شود که این رفتار زننده ای است.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه افزود: در تاریخ بشریت سابقه نداشته است که یک متن را در فضای مجازی به طور کامل حذف کنند؛ گاهی در برخی از کشورها اقداماتی نظیر فیلترینگ و یا حذف بخشی و مقطعی صورت گرفته اما این اقدام اخیر در حذف و مسدود شدن کامل اکانت ها و صفحات فضای مجازی به خاطر ابراز علاقه به سردار شهید سلیمانی در طول تاریخ و در همه دنیا بی سابقه بوده است.
فیروزآبادی همچنین عنوان کرد: در یک سال گذشته شاهد حذف اپلیکیشن ها از گوشی های کاربران بودیم به طوری که بدون رضایت و مجوز، اپلیکیشن هایی از روی گوشی حدود ۳۰ میلیون کاربر ایرانی حذف شد؛ ده ها هزار صفحه اینستاگرامی و حساب کاربری توئیتری بسته شد که دسترسی میلیون ها فالوور و پیرو به محتواهای این حساب های کاربری از بین رفت.
وی همچنین گفت: در چنین فضایی ما باید محتوای بومی خود را داشته و سکوهای مناسبی برای پخش این محتواها تهیه کرده و این محتواها را در فضای جهانی مجازی به همه مخاطبان خود در سراسر دنیا ارائه کنیم. ما در مرکز ملی فضای مجازی از ایده نهضت تولید محتوا حمایت می‌کنیم.

امینی: اقدامات فضای مجازی بسیج در حوزه نهضت تولید محتوا بسیار موثر است
منصور امینی، مدیر سازمان فضای مجازی سراج در بازدید از مرکز مانیتورینگ بزرگترین رویداد تولید محتوای جهان اظهار داشت: این اقدام در راستای حمایت از تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج در کشور و گسترش آن اقدام تحسین برانگیز و بزرگی است.
امینی همچنین گفت: سازمان فضای مجازی بسیج با اقداماتی از این دست می تواند نقش موثری در به راه انداختن نهضت تولید محتوا ایفا کند.
وی در ادامه افزود: سازمان فضای مجازی سراج هم آماده هرگونه همکاری و هم افزایی با سازمان فضای مجازی بسیج در این موارد و همه فعالیت های اثر بخش در حوزه فضای مجازی است.

در ادامه برگزاری رویداد بزرگ تولید محتوای سازمان فضای مجازی بسیج محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر از مقر کنترل و مانیتورینگ رویداد تولید محتوای سازمان فضای مجازی بسیج بازدید کرد.

همچنین نجف زاده مسئول فاوای بنیاد تعاون سازمان بسیج به همراه هیودی معاون خود به صورت آنلاین از رقابت شرکت کنندگان در این رویداد ۴۸ ساعته بازدید کردند.

نجف زاده با بیان اینکه دور هم جمع کردن این تعداد از نفرات در حوزه های تخصصی در سراسر کشور اقدام شایسته‌ای است عنوان کرد: امیدواریم خلاء های موجود در این حوزه در کشور با فعالیت های این چنینی از سوی بسیج جبران شود.

وی افزود: خروجی این رویداد ۴۸ساعته که منجر به تولید محتوا می‌شود می تواند کمک زیادی به نهضت تولید محتوا در سراسر کشور داشته باشد؛ می توان به این رویداد یک نگاه استارت آپی داشت که باید در این صورت از محتواهای تولید شده در این فضا حمایت کرد.

مسئول فاوای بنیاد تعاون سازمان بسیج همچنین گفت: نگاه دیگر به این ۱۵۰۰ نفر و ۵۰۰ تیم، نگاه مرکز رشدی است به طوری که حمایت ویژه ای از این افراد و تیم ها صورت بگیرد تا به بلوغ کاری و حرفه ای برسند.

نجف زاده همچنین گفت: باید حمایت های معنوی و مادی از استعدادهایی که در حوزه تولید محتوای دیجیتال در بسیج وجود دارد، بیشتر شود؛ با توجه به اینکه بنیاد تعاون یک موسسه غیر انتفاعی است که در راستای خدمت رسانی به بسیجیان فعالیت می کند، شناسایی این استعدادها می تواند پروژه هایی را از سمت بنیاد به سمت این تیم‌ها هدایت کند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=66646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.