• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

نکاتی در مورد تنور گرم انتخابات کوهدشت و رومشکان / مهران امیدی

  • کد خبر : 66666
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
نکاتی در مورد تنور گرم انتخابات کوهدشت و رومشکان / مهران امیدی

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ مهران امیدی: بسمه تعالی مطابق معمول تنور انتخابات در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشگان خیلی زودتر از سایر شهرهای کشور گرم شده است . با توجه به شرایط فعلی پیش آمده ، توجه نامزد های محترم این دوره را به نکات ذیل جلب می نمایم . : 1- بر […]

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ مهران امیدی:

بسمه تعالی
مطابق معمول تنور انتخابات در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشگان خیلی زودتر از سایر شهرهای کشور گرم شده است . با توجه به شرایط فعلی پیش آمده ، توجه نامزد های محترم این دوره را به نکات ذیل جلب می نمایم . :
1- بر طبق آمار سرشماری سال 1395 که در پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی آمار به آدرس www.amar.org.ir آمده است ، در فاصله بین سالهای 1390 تا 1395 تعداد 17406نفر از شهرستان های کوهدشت رومشگان با اهل و عیال جلای وطن کرده و برای همیشه رحل اقامت در سایر شهرهای کشور افکنده اند .
غیر از این آمار تعداد بسیاری از جوانان بیکار این دو شهرستان که غالبا دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی نیز هستند ، از شرم بیکاری و برای فرار از نگاه حسرت بار خانواده هایشان به بهانه یافتن شغلی از زادگاه خویش گریخته اند و اغلب به دام اعتیاد و بزه کاری نیز افتاده اند .
اخیرا هم افتخار قرار گرفتن در لیست 31 شهرستان محروم کشور نصیب مان شده است .
برای توصیف اوضاع بحرانی کوهدشت و رومشگان همین دو نکته کفایت می کند . حال اگر کسی نخواهد بحرانی بودن اوضاع را بپذیرد ، ذکر هزاران نکته و آمار و ارقام دیگرنیز نتیجه ای به دست نخواهد داد .
2- بی شک بزرگان و سیاسیون این دیار نتوانسته چهر ه ی دقیقی از این اوضاع بحرانی را برای تصمیم گیران طراز ملی ترسیم کنند و گرنه دست نظام برای تغییر این اوضاع نابسامان کوتاه نیست . بنابراین همان گونه که مردم به درستی دریافنه اند ، برای تغییر نباید منتظر بود که دستی از غیب برون آید و کاری بکند .
رصد اوضاع و احوال سیاسی کوهدشت و رومشگان نشان می دهد ، تا اینجای کارابتکار عمل در دست کسی است که به زعم عدم اقبال عمومی ، با توسل به همه شیوه های قانونی و احتمالا فراقانونی پتانسیل استخراج 55 هزار رای از صندوق ها رای گیری را دارد . اگر چه در دنیای سیاست هیچ امر محتومی وجود ندارد و بارها دیده ایم که در مدت کوتاهی ورق برگشته است .
تجزیه و تحلیل نتایج انتخابات گذشته این حوزه ، خصوصا در دوره های هشتم و نهم ، صف بندی های سیاسی جناحین اصول گرا و اصلاح طلب ، ائتلاف های اکثرا ناموفق درون جناحی در ادوار گذشته ، افزایش سریع تعداد آراء سرگردان و سنگین شدن کفه منافع فردی نسبت به منافع عمومی نشان می دهد که احتمال غلبه ی هر یک از جناح های سیاسی به تنهایی بر وضعیت موجود اگر غیرممکن نباشد ، دست کم بسیار بسیار به سختی محقق می شود .
3- وضعیت فعلی حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشگان شبیه بیماری است که به عارضه قلبی سختی مبتلا شده و از بد روزگار نیاز به جراحی اورژانسی آپاندیسیت هم دارد .
فقر ، بیکاری ، توسعه نیافتگی ، مهاجرت نخبگان و محرومیت به مثابه عارضه قلبی است که اگر درمان نشود ، حتما منجر به مرگ بیمار در یکی دو سال آینده و شاید سه چهار سال آینده شود .
و اما رد صلاحیت های گسترده از همه طیف های سیاسی ، بی پروایی مدیران ادارات در حمایت از فردی خاص ، زبر دستی حریف در فتنه انگیزی و تفرقه افکنی و بالاخره چینش منحصر به فرد نیروهای اجرایی و نظارت نیز به مثابه عفونت و تورم حاد آپاندیست است که اگر همین امروز جراحی نشود ، فردا باید در صف صاحبان عزا بایستیم .
حال از نامزدهای محترم هر دو جناح می پرسم که با چنین شرایطی ، با اتکا به اجماع درون جناحی ، امکان غلبه بر حریفی سرسخت که پایبند به قواعد بازی نبوده وسودای پیروزی به هرقیمتی را در سر دارد ، تا چه حد امکان تحقق دارد ؟
4- مردم عزم خود را برای تغییر جزم کرد ه اند و فارغ از صف بندی های رایج سیاسی ، هیچ گاه تا این اندازه برای تغییر مصمم نبوده اند . در چنین شرایطی کوبیدن بر طبل تفرقه و تاکید بر ائتلاف های درون جناحی ، عمدا یا سهوا بازی در زمین حریف است و نتیجه ای جز نا کامی و بر باد دادن آرزوهای مردم نخواهد داشت .

این روزها نامزدهای محترم اصولگرا و اصلاح طلب هم با وسوسه ها ، شیطنت ها و تفرقه افکنی های طیف مقابل مواجه هستند و هم با نصیحت ها و دلسوزی های غالبا حساب نشده ی اطرافیان شان . اما علی رغم تمام توانمندی ها و شایستگی هایی که در اکثر نامزدهای این دوره وجود دارد ، به لحاظ بروز شرایط اورژانسی ، ائتلاف یکپارچه ی همه ی طیف های سیاسی اعم از اصولگرا ، اصلاح طلب و مستقل ، به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است . بنابراین هر تصمیم نسنجیده و حساب نشده ای می تواند خدای ناکرده هر یک از نامزدهای محترم را برای همیشه از چشم مردم بیاندازد و نقطه پایانی باشد بر حیات سیاسی آنان .
والسلام علی من اتبع الهدی
مهران امیدی

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=66666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.