• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

راه معرفت / محمد پناهی

  • کد خبر : 29156
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
راه معرفت / محمد پناهی

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»/ محمد پناهی:  امام على علیه السلام فرمود: مَنْ جَهِلَ مَوْضِعَ قَدَمِهِ زَلِّ. هركس كه جاى پاى خود را نشناسد، می لغزد. غررالحكم ج5 ص189 .  آموزش دين، اين است كه در هر گام كه برمى‏ داريم، چراغ بصيرت در دستمان باشد و راه را از روى معرفت و شناخت […]

محمد پناهي کوهدشت

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»/ محمد پناهی:  امام على علیه السلام فرمود: مَنْ جَهِلَ مَوْضِعَ قَدَمِهِ زَلِّ. هركس كه جاى پاى خود را نشناسد، می لغزد. غررالحكم ج5 ص189 .  آموزش دين، اين است كه در هر گام كه برمى‏ داريم، چراغ بصيرت در دستمان باشد و راه را از روى معرفت و شناخت طى ‏كنيم تا نه در جا بزنيم و نه بيراهه رويم.
با هر قدمى كه برمی ‏داريم و می نهيم، گامى به سوى يك مقصد نزديك‏تر می شويم. ولى اينكه آن مقصد، سرمنزل مطلوب است يا يك پرتگاه، جاى تأمل است.
شناخت سياسى و دانش اجتماعى و درك زمان و شرايط نيز به همين دليل، ضرورى است.

موضع گيرى‏ هاى سياسى هر فرد، در وضعيت حال و آينده او نقش دارد. كسى كه در پيمودن يك راه و حركت در يك مسير، بى‏چراغ باشد، گاهى سر از بيراهه درمی آورد.
قدم در كجا می گذارى؟ در كدام خط حركت می كنى؟ خودت می ‏روى يا تو را می ‏برند؟ خودت به درك و شناخت يقينى رسيده ‏اى يا به تو القاء كرده‏ اند؟
راه رفتن در تاريكى خطرناك است.

تا نور نباشد كه انسان راه را از چاه بشناسد، امكان بيراهه رفتن يا تصادف بسيار است بايد معيار و ملاك داشت، تا در پيچ و خم زندگى و فراز و نشيب حوادث امواج نلغزيد و به بيراهه نرفت.
معرفت، همان نورى است كه راه را نشان میدهد. جاى گام خود را بشناس، تا نلغزى!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=29156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.