• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024

هشدار الهیار ملکشاهی به وزارت نیرو / از یک متر مکعب تخصیص سد معشوره نمی گذریم.

  • کد خبر : 31118
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
هشدار الهیار ملکشاهی به وزارت نیرو / از یک متر مکعب تخصیص سد معشوره نمی گذریم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم کوهدشت از یک مترمکعب آب سد معشوره نمی گذرند.

ملکشاهیبه گزارش «کانون سبحان»؛الهیار ملکشاهی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه مسئولین باید گام های بلندی در راستای توسعه استان بردارند، اظهار داشت: در بحث اشتغال وضعیت ما نسبت به سرانه کشوری نامناسب بوده و در داخل استان باید تلاش هایی صورت گیرد لذا با پروژه هایی که در استان اجرا خواهیم کرد می توانیم توازن را در لرستان برقرار کنیم.

وی بیشترین ظرفیت رومشکان و کوهدشت را در بخش کشاورزی دانست و افزود: کوهدشت یک چهارم اراضی استان را در خود جای داده است یعنی به ازای سرانه هر نفر یک هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی عنصر آب را یکی از مهمترین عناصر موجود در شهرستان کوهدشت دانست و گفت: دو شهرستان رومشکان و کوهدشت مانند بین النهرین بین دو رودخانه واقع شده اند.

ملکشاهی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد معشوره برای زمین های کشاورزی این دو شهرستان در بخش های کشاورزی اختصاص داده شده است، عنوان داشت: زندگی مردم کوهدشت با توجه به نبود آب در سفره های زیرزمینی در آستانه نابود شدن است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم کوهدشت از یک مترمکعب آب سد معشوره نمیگذرند، افزود: برای این مردم از آب مهمتر عنصری وجود ندارد و پایه اصلی اقتصاد مقاومتی در این شهرستان آب است.

ملکشاهی با اشاره به اینکه اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی در استان هستیم باید پروژه های راکد را احیا کنیم، گفت: فعالیت آب بندهای کوچکی که در شهرستان کوهدشت قرار بود شروع به کار کنند متوقف شده است و برای فعال شدن آن ها پیگیری های لازم صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح های آبخیزداری و آب خان داری در شهرستان کوهدشت اجرا نمی شوند، اظهار داشت: یکی از علل خالی شدن سفره های زیرزمینی این شهرستان این بوده که به بحث آبخیز داری و آب خان داری توجهی نشده است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال با داشتن بارندگی زیاد و محصولات کشاورزی زیادی که به دست آمد سیلوی مناسب برای نگهداری آنها در کوهدشت وجود نداشت، گفت: از مسئولین استان خواهشمندیم در بحث احداث سیلو در شهرستان کوهدشت مساعدت لازم را به عمل آورند.

ملکشاهی در ادامه سخنان خود خواستار احیای کارگاه های نیمه کاره و همچنین تکمیل خوراک پتروشیمی شهرستان کوهدشت شد و افزود:  تکمیل پروژه جاده چهار خطه خرم آباد کوهدشت مدت هشت سال است که متوقف شده و قرار است تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی در ادامه خواستار تعریض جاده کوهدشت -اولاد قباد – کرمانشاه شد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=31118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.