• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

دستگاه عصمت و طهارت (بنیادشهید) را سیاسی نکنید!

  • کد خبر : 34509
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
دستگاه عصمت و طهارت (بنیادشهید) را سیاسی نکنید!

کانون سبحان/ خسرو پرویزپور : چند ماهی است از فعالیت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی میگذرد و نمایندگان، به موازات مسوولیت و وظائف احصاء شده در قانون اساسی ، میل به همراهی و هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی را به یمن صدور فرمان عزل و نصب ها،همواره مطلوب نظر داشته اند ، هر چند “استقلال قوا”، […]

پرویز پور

کانون سبحان/ خسرو پرویزپور : چند ماهی است از فعالیت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی میگذرد و نمایندگان، به موازات مسوولیت و وظائف احصاء شده در قانون اساسی ، میل به همراهی و هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی را به یمن صدور فرمان عزل و نصب ها،همواره مطلوب نظر داشته اند ، هر چند “استقلال قوا”، (اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی) این میل را به یک پدیده ی قابل بررسی در حوزه ی حقوق تبدیل کرده است اما همچنان این رویکرد نامناسب، بدون انتقاد یا واکاوی از سوی حقوقدانان و صاحب نظران دستگاه اجرایی یا نخبگان سیاسی ، شائبه ی تداخل قوا را پر رنگ تر میکند، آسیبی که میتواند بخش عمده ای از اعتماد عمومی به استقلال قوه ی مجریه را زیر سوال ببرد.
استقلال قوا،  قاعده ای دارد که میگوید:”تعامل نبایداز تعریف خود خارج شود.”
بنا بر این ، تعامل ، هماهنگی و همکاری با نمایندگان امری پسندیده و معقول است اما اطاعت پذیری و فرمان پذیری مدیران دستگاه اجرایی از نمایندگان مجلس بزرگترین آفت و آسیب درحوزه ی اجرایی است، به عبارتی دیگر اگر خواستن ها بر خواهش ها غالب شود و تمکین مدیران بر مبنای فرمان پذیری باشد در حقیقت مفهوم مدیریت را به چالش کشیده ایم و متفاوت ترین و بدترین معنای “مدیریت تعظیمی” را به نمایش گذاشته ایم.
به هر حال، روش ها تغییر نیافته است و شاید نمایندگان تغییر در حوزه ی مدیریت دستگاه های اداری را یک حق ویا یک فرصت استثنایی برای خود فرض کرده اند… ما نمی‌خواهیم بیش از این ، چرایی و چگونگی این موضوع را نفی یا اثبات کنیم اما حقیقت آن است که ورود احتیاطی نمایندگان مجلس به قلمروی برخی سازمان ها از لوازم مصلحت و تدبیر است .
نمایندگان و مدیران باید در یابند که بنیاد شهیدو امور ایثارگران منحصرا دستگاهی است که “افضل بر نهاد ها است”در این پیام باشکوه، “فضیلت”، از نگاه امام خمینی “ره” زائیده ی شهادت است و شهیدان ، “امام زادگان عشقند” ،مگر میتوان متولی امامزاده ی عشق را  با توافقات و معادلات و معاملات سیاسی به تولیت منصوب کرد؟
حضرت امام خامنه ای”زیدعزه “بنیاد شهید را با نگاهی برجسته و وارسته می نگرد و می‌فرماید :”بنیاد شهید دستگاه عصمت و طهارت است” یعنی ، عصمتی  که از طهارت و تزکیه ی نفس شهیدان و معدن فیض آنان به وجود آمده است ؛ این مناط و ملاک رهبریت معظم انقلاب “زید عزه ”  بیانگر آن است که مجموعه ی بنیاد شهید باید از تقوا و طهارت خود مراقبت نماید و سهم مدیران دستگاه عصمت و طهارت، بسی والا تر و فرا تر از مدار معمول است ،بنا بر این وسعت دستگاه شهیدان نباید تابعی از تصمیمات ناروایی باشد که حاصل جمع معادلات سیاسی است.
باید بدانیم ورود فرآورده ی مسموم سیاست زدگی به دستگاه معنوی بنیاد شهید یعنی آغازی برای سقوط باور ها ،ارزش ها و اصولی که نقطه ی اتصال انسان ها به عرش عظیم الهی است. مدیرانی که در هر نقطه از جمهوری اسلامی ، فرایند عزل و نصب خادمان شهیدان را ، تابع تصمیم نمایندگان نمایند مشمول واخواهی و پاسخ به شهیدان و ایثارگران و خانواده های معظم شهدا خواهند بود .

سخن آخر؛
جناب آقای شهیدی !

فلسفه ی شهادت پیش از آن که از مفاهیم ماورایی و آسمانی باشد ، حقیقتی عینی و قابل مشاهده است ، مفهومی مطلق و غیر نسبی که انعکاس آن بزرگترین رسالت و اولویت  بنیاد شهید و امور ایثارگران است .
انعکاس یک مفهوم والا و آسمانی اگر با قید های زمینی و سیاست های میدانی و یا زخارف دنیوی همراه شود؛ هم باور ها را به مقصود نمی رساند، هم ارزش ها را به محاق می‌کشاند، با این شرح ، دفاع از حریم و حرمت دستگاه عصمت و طهارت نخستین و ضروری ترین رسالت نماینده ی ولی فقیه و ریاست عالی بنیاد شهید وامور ایثارگران است ، پس نگذارید قداست بنیاد شهید با معادلات سیاسی برخی از مدیران، آنگونه معنا شود که روایت تلخ سیاست زدگی در دستگاه عصمت و طهارت را در اذهان زنده کند.
بنابراین
به مدیران استانی توصیه ی اکید نمایید از پردازش به پازل سیاسی اجتناب نموده،گرفتار پارادوکس عملی نشوند و با معیار های علمی و تخصصی، تعامل را قربانی اطاعت پذیری  از نمایندگان نکنند و مفاهیم متعالی شهید و شهادت را با تزریق مفهوم سیاست زدگی از اوج اعلا و از آسمان به زمین نکشانند که اگر اینگونه شود با اندیشه ی رهبری معظم انقلاب “زیدعزه” (که بنیاد شهید را دستگاه عصمت و طهلرت فرمودند)تقابل کرده ایم و افضل نهاد ها را با سایر نهاد ها در یک مدار به مدارا آورده ایم باشد که مداقه نمایید تا اینگونه نشود.

والسلام
خسرو پرویزپور
صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه ی اساطیر

“استان لرستان”

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=34509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 2
  1. بسیار منطقی ومتین فرموده اید واقعا جایگاه بنیاد شهید نباید دستخوش بازیهای سیاسی شود

  2. خسته نباشی به استادقلم اصولگرایان شهرستان کوهدشت برادر عزیزم پرویز پور بسیار عالی بودبه نظرم مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران باید درتصمیم گیر ها وعزل ونصبها به مانند زیرمجموعه های رهبری و واحد های نظامی و انتظامی وامنیتی مستقل عمل کنند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.