• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

راز جاودانگی عاشورا چیست؟/ بهزاد ایتیوندی

  • کد خبر : 35924
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
راز جاودانگی عاشورا چیست؟/ بهزاد ایتیوندی

یا شاید اینان در محرم و عاشورا آب زلالی می یابند که عطش تشنگی درونشان رافرو می نشاند،،گویی اینان خود را در پناه سالار شهیدان در امان از هر بلا و ابتلای آن می یابند.

%d8%a8%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%aa%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%db%8cمثل هر سال پر از حسرت اینم که چه زود
دلمان تنگ برای دهه ی اول شد

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ بهزاد ایتیوندی: بوی محرم که به مشام میرسد عالم رنگی دگر میگیرد وبه یکباره همه رنگها ،تعلقات،همه مرام و معرفتها رنگ میبازند و به جای آن آنها در سوگ سالارشهیدان کربلا در قلبها می نشیند .
خون عاشورایی بدون هیچ تعارفی در رگهای مردم این زمانه جاری میشود و محرم با این جماعت آن میکند که هرساله شاهد و ناظر آن هستیم . نمی توان تصورکرد برخی از اینها همان جماعتی هستند که تاچند روز پیش از این کوچه و خیابان پرسه می زدند و طعنه زنان از همه باورها میگذشتند .
نمی توان باور کرد این مردان و زنان که ازسر شوق واشتیاق عشق حسین کاسه گدایی بدست گرفته اند تا قدری برنج روز عاشورا را برای بیماران خود هدیه ببرند در حالی که درانبارهایشان لذیزترین غذا رادارنند!!!!!!!
این مردم راچه میشود؛؛؛؛!! ازحسین و محرم چه دیده اند که فردا و امروز خود را فراموش کردند، اینها از حسین چه می جویند! شاید خود را ؛حسین را ؛ یازینب را ؛ شایدهم عشق و جوانمردی عباس را ؛ یاشاید هم کربلا را؛؛؛ و یا شاید اینان در محرم و عاشورا آب زلالی می یابند که عطش تشنگی درونشان رافرو می نشاند،،گویی اینان خود را در پناه سالار شهیدان در امان از هر بلا و ابتلای آن می یابند.
عشق سالار شهیدان چنان بزرگی را دارد که میتوان دریا ؛ دریا مردم راه به زیرخیمه اهل بیت (علیه السلام)کشاند! عاشورا فرهنگ سترگی است که درآن می توان همه صحنه های حیات را تبدیل به عاشورای حسین ویارانش کرد! آری اگرهمه ما لذت محبت ابا عبدالله الحسین راتجربه کنیم واگرامید پذیرفتن از سید الشهدا چون«حر»را داشته باشیم و در دل زنده کنیم محبت ثارالله را و خانه خود و شهرخود و سرزمین خود را مملو ازمرام و مردانگی به عهدی که میبندیم وفادار باشیم! آنگاه راز ماندگاری ابوالمجاهدین و عاشورا را درمی یابیم که درحقیقت چگونه است .

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=35924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. درود افرین خیلی خوب بود

  2. سلام بر برادر عزیزم ایتیوند بسیار جالب بود انشاالله که این دست به قلم شدن های شما ادامه داشته باشد

  3. سلام بر اقا بهزاد خدا قوت برادر استفاده کردیم، وانشاالله که همیشه قلم تان در خدمت اهل بیت بچرخد.

  4. خوبه خوشم اومد

  5. عالی بود ان شاءالله این مسیر همیشه جاری وقلم ها دربیان عظمت عاشورا بنویسند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.